The Heart of Me ~ El Corazon de Mi

My photo
Waialua, Hawaii
Shamanic Dream Weaver ~ Magical Mermaid Poetess ❤ Tejedora de Sueños Chamánicos ~ Sirena Poetisa Mágica

Marked by Life ❤ Marcada por la Vida



Rolling curves, peaks and hills,
valleys, dips, rivers and seas;
we are the real countries.

Curve of abdomen, peak of breasts,
dip of waist, seas pooled in eyes;
I am a country.

I want these things written on my body:
My love, my passion,
that must protect those beloved.
My fear, my anger,
slow erosions of my soul.
Legend and myth well up from within,
artesian springs from imagination.
Life giving power pulsing deep within
a cave of great mystery: the womb.

I want these things written on my body:
That I loved and laughed,
but I also mourned and wept.
My anger led me to hate,
but grace led me to forgive.
That I longed for one to share my life with,
but I found contentment in solitude.
That although my womb would never conceive,
I brought forth and protected life.

Wave of hair, paths of the mind,
plain of the back, roll of the hip;
I am a country.

Plains, plateaus and waterfalls,
rocky ledges, cliffs and springs;
we are the real countries.


♥.¸¸.•´¯`»✿◕❤


Curvas rodantes, picos y cerros,
valles, depresiones, ríos y mares;
somos los reales países.

Curva del abdomen, la cumbre de los pechos,
depresion de la cintura, los mares enpozados en los ojos;
yo soy un país.

Quiero estas cosas escritas en mi cuerpo:
Mi amor, mi pasión,
que debo proteger a los que amo.
Mi temor, mi ira,
lentas erosiones de mi alma.
La leyenda y el mito surgiendo del pozo dentro,
manantiales artesianos de la imaginación.
El poder de dar vida pulsando en lo profundo de
una cueva de gran misterio: el útero.

Quiero estas cosas escritas en mi cuerpo:
Que he amado y me he reido,
pero también he sufrido y he llorado.
Mi rabia me llevó a odiar,
pero la gracia me llevó a perdonar.
Que yo anhelaba compartir mi vida con alguien,
pero me encontré con la alegría en la soledad.
Que aunque mi vientre nunca ha concebido,
di a luz y protegi a la vida.

Ola del pelo, caminos de la mente,
llanos de la espalda, rollo de la cadera;
yo soy un país.

Llanuras, mesetas y cascadas,
salientes rocosas, acantilados y muelles;
somos los reales países.


No comments:

Post a Comment